همه میدانیم که نامزد شدن در انتخابات و تبلیغ برای پیروزی در رقابت انتخاباتی، لاجرم به پول نیاز دارد. هر نامزد انتخاباتی از راههای مختلفی اقدام به تأمین هزینههای انتخاباتی کرده و تلاش میکند تا بتواند با جمعآوری هرچه بیشتر سرمایه، تبلیغات بیشتر و موثرتری داشته باشد. اما این پولها از کجا میآیند و چگونه هزینه میشوند؟ این "حق" رأی دهندگان است که بدانند نامزد مورد نظرشان چگونه هزینه تبلیغات خود را تهیه و چگونه آن را هزینه میکنند. در این مطلب به بررسی تجارب اعلام عمومی هزینههای انتخاباتی در کشورهای شیلی، هند، لتونی، فیلیپین و ایالات متحده میپردازیم.
نوع محتوا | تجارب داخلی و بینالمللی |
موضوع | شفافیت درآمدها و هزینههای انتخاباتی |
منتشر کننده | شفافیت برای ایران |
شما میتوانید فایل pdf با کیفیت این گزارش مصور را از طریق لینک زیر دریافت کنید:
دریافت
حجم: 71.1 مگابایت