اگر سازمان شما به دنبال اجرای یک رقابت چالشی است، ما اطلاعات فراوانی داریم که میتواند در این زمینه به شما کمک کند.
نوع محتوا | ادبیات علمی |
موضوع | چالش |
منتشرکننده | شفافیت برای ایران |
امکانات/قابلیتهای میزبانی پلتفرم چالش:
-
تبلیغات صفحه اصلی: عنوان، لوگو، فراخوان (خلاصه)، مقدار پاداش، سازمان، تاریخها
-
صفحه سازمان همراه با کلیات، صفحه بحث و گفتگو، فهرست رقابتهای چالشی سازمان
-
صفحه چالش
-
کلیات، قواعد، تاریخها، نحوه ارائه پیشنهاد، شرایط
-
پاداشها (مقدار و جزئیات ریز)
-
داوریها (اختیاری) و معیارهای داوری
-
صفحه بحث و گفتگو
-
پذیرش ارسالها (از طریق فرم استاندارد که به مدیر و تیم چالش ایمیل میشود)
-
رایگیری عمومی (امتیازدهی از طریق نمرهدهی 5 ستاره، اختیاری)
-
نشان دادن راهکارها (اختیاری)
-
نشان دادن برنده همراه با خلاصه و لینکها
-
قابلیت افزودن لوگوها، ویدئوها و رسانههای دیگر در قسمتهای مختلف
درباره رقابتهای چالش و پاداش
این برنامه، که خلاقیت باز، چاره جویی دسته جمعی، رقابت مشوق و امثال آن نیز نامیده میشوند، به دفتر برنامه این امکان را میدهد که برای مسائل ماموریت محور، راه حل های منحصر به فرد و خلاقانه ای پیدا کند. شما باید تعیین کنید راه حلی که به دنبالش هستید با کدام یک از روشهای رقابت برای پاداش، کمک هزینه یا قرارداد سنتی مطابقت دارد.
شما از طریق یک قرارداد، نیازمندی هایی دارید و به صورت دقیق مشخص میکنید که از شرکت چه میخواهید و آنها چه چیزی را باید در انتها به شما تحویل دهند. یعنی انتظار دارید که شرکت کار را تحویل خواهد داد و بدون توجه به نتیجه کار به انها دستمزد پرداخت خواهد شد .
شما از طریق رقابتِ چالش، مسئله را تعریف و چارچوب نتیجه نهایی مطلوب را، ترسیم مینمایید. چاره جویان مسئله وارد رقابت میشوند. آنها قلمرو و خلاقیت آزادی برای رساندن شما به نتیجه ای که به عنوان بهترین نتیجه ممکن توصیف کرده اید دارا هستند. اگر چارهجویی، معیارهای شما را کسب کرده و به عنوان برنده شناخته شود، پاداشی به او میدهید (مالی، تشویقی یا ترکیبی از آنها) و رابطه قراردادی شما تکمیل میشود. این چهارچوب هزارن نفر را با استعدادها و مهارت های مختلف به منظور شرکت و همکاری با دولت به روشی آسان (از نظر موانع ورود به مسابقه) و اغلب با ریسکی پایین گرد هم جمع میکند.
مزایای رقابتهای دارای پاداش
-
دستمزد فقط در قبال عملکرد
-
کشف استعدادهای جدید
-
تحریک بازار
-
ممکن ساختن ناممکنها
-
برانگیختن خلاقیت جمعی
-
نیروی تبدیل ایدهها به واقعیت
اجزای طراحی رقابت چالشی
-
تعریف مسئله
-
طراحی پاداش
-
جواز قانونی
-
ارزیابی منابع، تخصیص و عقد قرارداد
-
طرح شروع
-
توسعه و ارتباطات
-
مدیریت جامعه چارهجویان مسئله
-
داوری
-
اجرا
-
گزارشدهی و اندازهگیری
زمانی که نوع رقابت اجرایی معین شد، جزئیات و منابع به شکل دستههای زیر خواهد بود:
-
چالشهای ایده پردازی
-
چالشهای مربوط به نرمافزار و برنامههای کاربردی
-
رقابتهای چالشی خلاقانه
-
جوایز مربوط به ارائه فناوری و تحریک بازار
شما میتوانید متن اصلی این مطلب را از اینجا مطالعه کنید.