مجلس شورای اسلامی در اقدامی شایسته‌ی تقدیر و در ششمین گام در جهت شفافیت، اقدام به انتشار اطلاعات «حضور و غیاب نمایندگان در صحن علنی و کمیسیون‌های تخصصی» و «میزان مشارکت در رأی‌گیری‌های جلسات علنی» فروردین ماه نمایندگان مجلس کرده‌ است. این گزارش مربوط به حدود یک سوم نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که به صورت داوطلبانه موافقت خود با انتشار اطلاعاتشان از خبرگزاری «خانه ملت» را اعلام کرده‌ بودند.

 به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مجلس شورای اسلامی، در راستای سیاست شفاف‌سازی و در چارچوب انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات فعالیت نمایندگان مجلس، در چهارمین گام، اقدام به انتشار دو گزارش از «اطلاعات حضور و غیاب نمایندگان در صحن علنی مجلس و کمیسیون های تخصصی» و «میزان مشارکت در رأی گیری های جلسات علنی مجلس شورای اسلامی» کرده است.

با توجه به اهمیت و جایگاه شفافیت مجلس، و لزوم اطلاع مردم از کم و کیف اقدامات وکلای خود و ایجاد امکان نظارت عمومی بر مجلس، لازم است باقی نمایندگان نیز با پیوستن به جمع نمایندگان داوطلب شفافیت، اطلاعات حضور و غیاب و میزان مشارکت در رأی‌گیری‌های مجلس خود را به‌صورت رسمی منتشر نمایند. این گزارش صرفاً مربوط به حدود یک سوم کل نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که با تکمیل فرم، موافقت خود را با انتشار اطلاعاتشان از خبرگزاری خانه ملت اعلام کرده‎اند. امکان انتشار اطلاعات دیگر نمایندگان نیز پس از اعلام موافقت ایشان به صورت مکتوب ، وجود خواهد داشت.

فایل اکسل گزارش فروردین ماه دریافت
حجم: 26.2 کیلوبایت