کشور نیوزلند، از لحاظ باز بودن داده‌ها و دسترسی آزاد به اطلاعات در رتبه چهارم قرار دارد. درنتیجه در ساعات اولیه بحرانی پس از زلزله تصمیم گرفت از بستر داده‎باز برای مدیریت بحران و بازسازی شهر استفاده کند. در مدت کوتاهی داوطلبان و مقامات در سازمان‌های امدادرسانی، موفق به ارائه مجموعه خدمات و سرویس‌های مورد نیاز برای مقابله با این شرایط اضطراری شدند.

کشور نیوزلند به دلیل شرایط جغرافیایی‌اش بسیاز زلزله‌خیز است؛ تا حدی که سالانه 200 زلزله محسوس در این کشور رخ می‌دهد. یکی از این زلزله‌ها سال 2011 در شهر «کرایست‌چرچ»،  سومین شهر بزرگ این کشور اتفاق افتاد که آسیب‌های جدی به زیرساخت‌های این شهر وارد کرد. با توجه به آسیب‌های وارده، مسئولین به دنبال راهی بودند که در ساعات نخست بعد از واقعه، برآورد دقیقی از ابعاد آن بدست بیاورند و همچنین با کمترین هزینه و بیشترین سرعت به آسیب‌دیدگان خدمت رسانی کنند. 

کشور نیوزلند، از لحاظ باز بودن داده‌ها و دسترسی آزاد به اطلاعات در رتبه چهارم قرار دارد. به همین دلیل در ساعات اولیه بحرانی پس از زلزله تصمیم گرفت از بستر داده باز برای مدیریت بحران و بازسازی شهر استفاده کند. در مدت کوتاهی داوطلبان و مقامات در سازمان‌های امدادرسانی، موفق به ارائه مجموعه خدمات و سرویس‌های مورد نیاز برای مقابله با این شرایط اضطراری شدند. این اقدامات، عبارت بودند از:

  • یک نرم‌افزار تحت وب حاوی اطلاعات اضطراری جمع‌سپاری شده مانند نیازهای ضروری و حیاتی نقا مختلف شهر، که در 48 ساعت اولیه پس از زلزله، هفتاد هزار بازدیدکننده داشت.
  • توافق جهت به اشتراک‌گذاری داده‌های سیستم اطلاعاتی جغرافیایی (GIS) میان سازمان‌هایی که قادر به ارائه موفق خدمات نقشه‌برداری در روند بازسازی خانه‌ها و معابر بودند.
  • وب‌سایت‌هایی که با استفاده از داده باز املاک، امکان بررسی وضعیت خانه و زمین را برای شهروندان فراهم آورد.
  • رقابت جمع‌سپاری‌شده برای دانشجویان که هجده‌هزار کروکی جدید ساختمان را برای پایگاه‌های داده باز املاک فراهم ساخت که هریک از این کروکی‌ها تنها 0.02 دلار هزینه داشت.